Een overlijden brengt onvermijdelijk ook heel wat papierwerk met zich mee. Na het bekomen van een overlijdensakte bij de officiële aangifte, moeten er tal van instanties verwittigd worden. Ook hiervoor mag je rekenen op onze ondersteuning. Wij maken je wegwijs doorheen de wirwar aan verplichtingen zodat je weet welke stappen je moet zetten.
Na het overlijden vervullen wij alle formaliteiten op het gemeentehuis of stadhuis. Zo zorgen wij voor de aangifte van overlijden op de burgerlijke stand. Vervolgens ontvangen we een uittreksel uit de overlijdensakte. Dit officiële document heb je nodig om een aantal instanties zo snel mogelijk te verwittigen.
Ook spreken we af met de gemeentelijke diensten om de eventuele begraving of plaatsing van de urne voor te bereiden.
Na een overlijden moet er door de nabestaanden een hele lijst van instanties verwittigd worden, waaronder de bank en de notaris. Denk daarnaast ook aan een eventuele werkgever, schuldeisers, het ziekenfonds, verhuurder, verzekeringsmaatschappijen,…
Wij maken je wegwijs doorheen alle verplichtingen en overhandigen je een complete checklist. Samen overlopen we deze zodat je perfect weet welke volgende stappen je moet zetten.
Heb je bepaalde vragen, dan mag je rekenen op heldere antwoorden of we verwijzen je gericht door naar de juiste instanties.
Voor alle actuele en correctie informatie over erfenissen en successierechten kan je terecht op https://www.notaris.be/erven-schenken/erven/formaliteiten-na-het-overlijden
Wij gebruiken dus enerzijds onze eigen cookies en anderzijds cookies van zorgvuldig geselecteerde partners met wie we samenwerken.
Kijk dan in onze uitgebreide Cookieverklaring » en ons Privacybeleid » .